План роботи

Тарасівського закладу

загальної середньої освіти

І – ІІІ ступенів

на 2018 – 2019 н.р.

Науково – методична проблема:

НАВЧАЛЬНА «Створення умов для розвитку творчого потенціалу кожного учня та його самореалізації в освітньому процесі шляхом упровадження нових технологій навчання»

Затверджений

на засіданні педагогічної ради школи

р.,

протокол №1

Директор школи С. П. Василинка

РОБОТА ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ НА 2018/2019 н. р.

ПО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМНОЇ ТЕМИ ШКОЛИ

Пріоритетні завдання, цілі школи в новому навчальному році :

реалізація основних положень Держстандартів освіти шляхом впровадження особистісно орієнтованого підходу до навчання та виховання ;

розробка та реалізація системи дослідження та аналізу роботи учнівського та педагогічного колективів ;

реалізація системи внутрішньошкільного контролю на основі управлінських рішень ;

цілеспрямована спільна робота педагогічного колективу і кожного вчителя над підвищенням рівня компетентностей учнів з усіх навчальних предметів ;

впровадження інформаційних та комунікаційних технологій , комп´ютеризації та інформатизації освітнього процесу ;

вивчення та впровадження в освітній процес учнів педагогічних інновацій вчителів району, області, України ;

робота над удосконаленням уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя і учня, самореалізації творчої особистості ;

індивідуальна підготовка учнів до участі в олімпіадах, конкурсах різного рівня, робота зі здібними та обдарованими дітьми ;

нормативне забезпечення, педагогічний аналіз та самоаналіз, контроль та корекція освітнього процесу ;

активізація роботи з питань виховання громадської свідомості учнів, шкільного самоврядування, формування патріотизму, громадянських і конституційних обов´язків, поваги до державних символів України, національної ідеї ;

врахування вчителями-предметниками, класними керівниками принципів диференціації та індивідуалізації, психолого-педагогічних особливостей дітей ;

глибоке вивчення проблеми наступності навчання в ЗЗСО І-ІІІ ступенів, адаптації учнів у школі;

робота з профілактики дитячої злочинності та правопорушень ;

створення безпечних умов з охорони праці для учнів і працівників ЗЗСО, виховання економічної, естетичної, правової культури.

Девіз педагогічного колективу:

Школа –

це простір

життя дитини,

тут вона

не готується до життя,

а живе

В С Т У П

1. Візитка навчального закладу

Мережа навчального закладу

У ЗЗСО навчається 70 учні у складі 9 класів.

ЗЗСО І ступеня з українською мовою навчання – 4 кл.

ЗЗСО ІІ ступеня з українською мовою навчання – 4 кл.

ЗЗСО ІІІ ступеня з українською мовою навчання – 1 кл.

Педагогічний моніторинг. Кадрове забезпечення

На початок 2018-2019 навчального року до роботи стали 20 педагогічних працівників, з них 1 педагог у відпустці по догляду за дитиною до 3 років. Середній вік педагогів, що працюють,становить 38 років

Робота адміністрації з підбору та оптимізації розстановки педагогічних кадрів забезпечила відсутність у ЗЗСО нефахівців, що особливо важливо із введенням в дію нового Положення про атестацію педагогічних працівників. Протягом останніх років ситуація з педагогічним навантаженням є стабільною, незважаючи на загальне зменшення

навантаження з зв'язку з передбачуваними тенденціями зменшення кількості учнів у ЗЗСО України в цей період. На даний навчальний рік середнє навантаження знаходиться на рівні 19 годин на педагогічного працівника. Плинність педагогічних кадрів є відсутня, прийом нових працівників пов’язаний з перебуванням основних працівників у відпустці по догляду за дитиною.

Керування ЗЗСО здійснює Василинка Сергій Петрович – директор школи. Педагогічний стаж – 25 роки, на посаді директора працює 18 років.

До складу адміністрації входять:

-Верес Любов Іванівна - заступник директора з освітньої роботи. Стаж роботи 38 років, на посаді заступника директора – 14 років.

2.Аналіз роботи школи за 2017-2018 навчальний рік

· Діяльність Тарасівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів у 2017-2018 навчальному році була спрямована на виконання Комплексної програми розвитку освіти району.

Перед колективом було поставлено такі завдання:

§ Охоплення дітей всіма формами шкільної освіти та вжиття невідкладних заходів щодо стовідсоткового залучення дітей п'ятирічного віку до дошкільної освіти;

§ Впровадження державного стандарту початкової та базової загальної середньої освіти;

§ Надання фахової психолого-педагогічної допомоги родинам у вихованні і розвитку дітей шкільного віку;

§ Забезпечення заходів на покращення іміджу ЗЗСО з метою збільшення мережі навчального закладу;

§ Удосконалення змісту, форми та методів роботи з педагогічними кадрами;

§ Забезпечення особистісно-зорієнтованої підготовки здібних та обдарованих учнів та посилити мотивацію школярів та вчителів для участі в олімпіадах, змаганнях та конкурсах;

§ Організація регулярного безкоштовного підвезення до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників ЗЗСО закладів у сільській місцевості, які цього потребують;

§ Подальша робота над оволодіння 100 % педагогічних працівників інформаційно-комунікативними технологіями;

На виконання Закону України «Про мову» в ЗЗСО викладання та вивчення предметів ведеться виключно українською мовою. Щорічно проводиться низка заходів з пропаганди державної мови, історії українського народу, культури.

Шкільний бібліотечний фонд поповнюється учбовою літературою з цього питання, виписуються україномовні журнали, газети.

3. Збереження контингенту

Основними заходами з збереженням контингенту учнів в 2017-2018 навчальному році були:

-організація обліку дітей та підлітків у мікрорайоні;

-контроль відвідування учнями освітніх занять;

-організація навчання вдома;

-«День відчинених дверей».

Педколективом здійснюється контроль за працевлаштуванням випускників ЗЗСО (9, 11 кл.).

Класи Закінчили навчання Продовжують навчання в тому числі Не працюють і не вчаться Примітка
ВНЗ ПТУ Курси 10 клас своєї школи 10 клас інших шкіл Вечірні школи Працюють і навчаються
3-4 рівень акредитації 1-2 рівень акредитації
9 11 6 - - 5 - 6 - - - - -
11 7 - 7 - - - - - - - - -

У ЗЗСО протягом кількох років діє єдина система обліку відвідування учнями занять. З боку адміністрації закладу ведеться контроль за відвідуванням учнями освітнього процесу. У закладі заведено загальношкільні журнали обліку відвідування, створено систему звірки даних у журналі обліку та класних журналах.

4. Моніторинг рівня навченості

Моніторингова діяльність адміністрації закладу спланована відповідно до річного плану роботи закладу. Моніторинговим дослідженням у закладі піддаються освітні досягнення учнів всіх класів за результатами семестрового оцінювання, досягнення учнів 4, 9 та 11 класів у державній підсумковій атестації, вивчення рівня компетентностей учнів всіх категорій з читання, результативність роботи вчителів, що атестуються, результати учасників зовнішнього незалежного оцінювання, досягнення учнів у Всеукраїнській олімпіаді з базових дисциплін, інтелектуальних та виховних конкурсах та заходах.

5. «Заклад майбутнього першокласника»

Педагогічний колектив закладу в минулому навчальному році активно працював над організацією роботи з дітьми 5-річного віку, заохочуючи їх до освітнього процесу. Ця робота проводилась як у мікрорайоні закладу, так і на базі дошкільного освітнього закладу. На педагогічній раді закладу розглядалось питання готовності дошкільнят до навчання у ЗЗСО та зроблено висновки про готовність всіх дітей до 1-го класу.

6. Індивідуальна форма навчання

В 2017-2018 навчальному році у закладі за індивідуальною формою навчались 4 учні 6 класу, 2 учні 10 класу. Індивідуальні освітні плани було складено на основі програм для 6 та 10 класів. Для індивідуальної форми навчання у 6 класі було виділено 32 навчальних години, у 10 класі – 24 години. Навчали учнів 6, 10 класів вчителі-фахівці.

Слід зазначити, що організація освітнього процесу за індивідуальною формою повинна забезпечувати не тільки певний освітній рівень дитини, відповідно до її здібностей, можливостей, а й розвивати соціальну компетентність дитини, шляхом залучення до участі у виховних заходах.

7. Державна підсумкова атестація

У початковій школі державна підсумкова атестація проходила з української мови, українського читання та математики у формі підсумкових контрольних робіт. Зміст підсумкових контрольних робіт та їх проведення відповідали рекомендаціям МОН України. Річне оцінювання з вищезазначених предметів було здійснено на підставі семестрових оцінок та оцінок за проведену державну підсумкову атестацію. Всього державну підсумкову атестацію в 4 класі здавало 7 учнів, звільнених не було. Порівнюючи підсумки іспитів ДПА в 4 класі з результатами навчальних досягнень за рік слід відзначити, що з усіх предметів відзначається підтвердження або покращення результатів.

Навчальний рік закінчили 11 учнів 9–го класу та 7 учнів 11–го класу. Учнів, які не з’явились на державну підсумкову атестацію в 9, 11 – х класах не було. Порівнюючи підсумки іспитів ДПА в 9, 11 – х класах з результатами навчальних досягнень учнів за рік слід відзначити, що з усіх предметів відзначається підтвердження результатів.

Учні 11 класу здавали ДПА з української мови, математики, історії, біології, хімії, географії у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Порівняльні дані річного оцінювання та результатів ЗНО наведені у таблиці.

№ з/п Прізвище, ім’я по батькові учня (-ці) 11 класу Географія Біологія Українська мова Математика Історія України
Річна оцінка Оцінка за ЗНО (ДПА) Річна оцінка Оцінка за ЗНО (ДПА) Річна оцінка Оцінка за ЗНО (ДПА) Річна оцінка Оцінка за ЗНО (ДПА) Річна оцінка Оцінка за ЗНО (ДПА)
1. Бендус Євгенія Сергіївна 6 7 7 6 7 8
2. Пиляй Сергій Іванович 9 6 7 6 7 5
3. Пірог Оксана Олександрівна 10 10 10 10 9 7
4. Симоненко Ілона Віталіївна 9 7 8 8 8 6
5. Сухорада Віта Володимирівна 8 7 8 7 8 7
6. Удовиченко Артем Володимирович 5 6 6 6 6 7
7. Харитонова Дар’я Олександрівна 9 9 8 5 9 6

8. Соціальний захист учасників освітнього процесу

Концепція про права людини, яка набула чинності в Україні, дитиною вважає кожну людську істоту до досягнення нею 18-річного віку (т.1). В усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питанням соціального забезпечення, судами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини, особливо дітям пільгових категорій.

Педагогічним колективом школи було вивчено соціальний статус родин і складено соціальний паспорт. Відповідно до соціального паспорту на кінець року у закладі навчалися:

діти-сироти - 0

діти-напівсироти – 2,

дітей, позбавлених батьківського піклування – 3,

діти-інваліди - 4,

малозабезпечені – 4,

діти, постраждалі від ЧАЕС - 1,

діти з багатодітних сімей – 6,

діти з неблагополучних сімей – 0,

діти, схильні до правопорушень – 2,

діти, які стоять на обліку в КМСН – 1,

діти, які виховуються одним із батьків – 20,

тубінфіковані діти – 1,

діти, які потребують дієтичного харчування – 0.

Усі діти з малозабезпечених родин були забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням. 100% дітей пільгових категорій відвідували спортивні секції, гуртки, приймали участь в позашкільних заходах.

9 . Правовиховна, правоосвітня та профілактична робота

З метою чіткої організації та підвищення ефективної діяльності педагогічних колективів з формування правової культури та попередження правопорушень, з початку 2017-2018 навчального року у річному плані школи сплановано заходи з профілактики правопорушень та правового виховання серед учнів. Також видано наказ «Про організацію роботи з правового виховання в 2017-2018 навчальному році», організована робота Штабу профілактики.

Штаб профілактики систематично відслідковує результати роботи з учнями, які перебувають на обліку. Основна мета її роботи - координація зусиль педагогічного колективу, запобігання правопорушень, надання допомоги вчителям, класним керівникам, батькам, що цього вимагали; охорона прав дитини.

План роботи Штабу профілактики на навчальний рік виконано, всі проведені засідання оформлено протоколами .

На кінець навчального року стан злочинності правопорушень серед учнів такий:

1.Учнів, притягнутих до карної відповідальності - немає;

2.Тенденція зросту (зниження) злочинності серед учнів: протягом останніх п’яти років таких випадків немає.

3.Кількість учнів, які перебувають на внутрішкільному обліку – на початку року – 2, на кінець року – 2;

4.Кількість учнів, які знаходяться в групі «ризику» - на початку року – 1, на кінець року – 1;

5.Кількість неблагополучних сімей – на початку року – 0, в них дітей – 0; на кінець року – 0, в них дітей - 0;

6.Кількість учнів, що злісно ухиляються від навчання – 0.

Плани індивідуальної роботи з учнями контрольованої групи були складені у вересні. За цей час з учнями була проведена діагностика індивідуальних особливостей за різними методиками; бесіди за темою «Я та мої близькі. Моє ставлення до них», «Який Я», «Я - конфлікт», «Шляхи та засоби подолання конфліктів», «Шкідливі звички»; корекційно-розвивальна вправа для розуміння самого себе та подолання конфліктів з собою та оточуючими «Як навчитися виявляти знаки уваги», «Важка розмова», «Улагодження конфлікту»; тренінги «Хто Я», «Якщо б…, Я став би», «Вихід із конфлікту».

У планах виховної роботи класних керівників заплановано бесіди з правового виховання, бесіди з профілактики правопорушень, тиждень правових знань, робота з батьками дітей, схильних до правопорушень, тематика батьківських зборів з профілактики правопорушень.

Класні керівники у класних журналах заповнювали щодня сторінку обліку відвідування учнями уроків, підбиваючи підсумки відвідування закладу кожного семестру. Крім того, у закладі ведуться журнали контролю: кожного тижня черговий клас відмічає відсутніх на уроках. У закладі проводяться рейди у складі учнів та чергового вчителя, під час яких виявляють учнів, які систематично запізнюються на уроки або відсутні 1-2 уроки без поважної причини. З цими учнями та їх батьками проводяться роз’яснювальні бесіди про неприпустимість безпричинних пропусків уроків.

Протягом навчального року було організовано дієву співпрацю з працівниками відділу кримінальної поліції. Питання з профілактики правопорушень підлітків розглядаються:

-на батьківських зборах;

-на засіданнях МО класних керівників;

-на нарадах при заступникові директора з ВР;

- на засіданнях Штабу з профілактики правопорушень.

У закладі продовжує діяти і постійно оновлюється куточок з правових знань. У бібліотеці в наявності є підбір літератури правової та правоосвітньої спрямованості.

Діти готують доповіді та інформацію про правове порушення та розповідають на класних годинах у інших класах.

Протягом року діти контрольованої групи також залучаються до участі в гуртках, у спортивних секціях, позакласній роботі.

10. Організація харчування школярів

Згідно із чинним законодавством України протягом 2017-2018 навчального року було організовано гаряче харчування для учнів закладу всіх категорій. Безкоштовне: для учнів 1 – 4 кл., дітей із малозабезпечених сімей, дітей учасників АТО, дітей позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, тубінфікованих дітей. Позитивним моментом стало залучення до гарячого харчування учнів 5-11 класів. Цьому моменту сприяло надання їдальні картоплі та овочів батьками та місцевими підприємствами. Вартість харчування старших класів становила 10 гривень.

З метою систематичного контролю з організації гарячого харчування в закладі було видано наказ, призначено відповідальну особу, яка суворо контролює виконання вимог щодо організації санітарно - епідеміологічного режиму, недопущення у харчуванні дітей заборонених до реалізації продуктів. Кожного місяця на всіх рівнях ( педрадах, нарадах, зборах) розглядалися питання щодо покращення стану харчування школярів у закладі. За санітарним станом шкільної їдальні слідкували вчителі закладу відповідно графіку. Усі працівники харчоблоку мають санітарні книжки, своєчасно проходять медичне обстеження. З метою недопущення у харчуванні дітей заборонених до реалізації продуктів, виконання санітарно - гігієнічних вимог та заходів щодо покращення стану харчування школярів бракеражна комісія суворо контролює перелік страв, відповідність виходу порції.

Здійснювався медичний та педагогічний контроль за організацією харчування учнів. З метою прищеплення навичок культури прийому їжі шкільна їдальня оформлена стендами , в наявності куточок здоров’я. Класними керівниками та адміністрацією протягом року проводилась роз’яснювальна робота, анкетування батьків та школярів з питань харчування. Питання організації харчування обов’язково розглядається щорічно на батьківських зборах.

Кухар Силка Н.П. проводила величезний об’єм роботи щодо документування та організації харчування. Таким чином, організація харчування знаходиться на належному рівні.

План роботи

Тарасівського закладу

загальної середньої освіти

І – ІІІ ступенів

на 2018 – 2019 н.р.

Науково – методична проблема:

НАВЧАЛЬНА «Створення умов для розвитку творчого потенціалу кожного учня та його самореалізації в освітньому процесі шляхом упровадження нових технологій навчання»

Затверджений

на засіданні педагогічної ради школи

р.,

протокол №1

Директор школи С. П. Василинка

РОБОТА ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ НА 2018/2019 н. р.

ПО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМНОЇ ТЕМИ ШКОЛИ

Пріоритетні завдання, цілі школи в новому навчальному році :

реалізація основних положень Держстандартів освіти шляхом впровадження особистісно орієнтованого підходу до навчання та виховання ;

розробка та реалізація системи дослідження та аналізу роботи учнівського та педагогічного колективів ;

реалізація системи внутрішньошкільного контролю на основі управлінських рішень ;

цілеспрямована спільна робота педагогічного колективу і кожного вчителя над підвищенням рівня компетентностей учнів з усіх навчальних предметів ;

впровадження інформаційних та комунікаційних технологій , комп´ютеризації та інформатизації освітнього процесу ;

вивчення та впровадження в освітній процес учнів педагогічних інновацій вчителів району, області, України ;

робота над удосконаленням уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя і учня, самореалізації творчої особистості ;

індивідуальна підготовка учнів до участі в олімпіадах, конкурсах різного рівня, робота зі здібними та обдарованими дітьми ;

нормативне забезпечення, педагогічний аналіз та самоаналіз, контроль та корекція освітнього процесу ;

активізація роботи з питань виховання громадської свідомості учнів, шкільного самоврядування, формування патріотизму, громадянських і конституційних обов´язків, поваги до державних символів України, національної ідеї ;

врахування вчителями-предметниками, класними керівниками принципів диференціації та індивідуалізації, психолого-педагогічних особливостей дітей ;

глибоке вивчення проблеми наступності навчання в ЗЗСО І-ІІІ ступенів, адаптації учнів у школі;

робота з профілактики дитячої злочинності та правопорушень ;

створення безпечних умов з охорони праці для учнів і працівників ЗЗСО, виховання економічної, естетичної, правової культури.

Девіз педагогічного колективу:

Школа –

це простір

життя дитини,

тут вона

не готується до життя,

а живе

В С Т У П

1. Візитка навчального закладу

Мережа навчального закладу

У ЗЗСО навчається 70 учні у складі 9 класів.

ЗЗСО І ступеня з українською мовою навчання – 4 кл.

ЗЗСО ІІ ступеня з українською мовою навчання – 4 кл.

ЗЗСО ІІІ ступеня з українською мовою навчання – 1 кл.

Педагогічний моніторинг. Кадрове забезпечення

На початок 2018-2019 навчального року до роботи стали 20 педагогічних працівників, з них 1 педагог у відпустці по догляду за дитиною до 3 років. Середній вік педагогів, що працюють,становить 38 років

Робота адміністрації з підбору та оптимізації розстановки педагогічних кадрів забезпечила відсутність у ЗЗСО нефахівців, що особливо важливо із введенням в дію нового Положення про атестацію педагогічних працівників. Протягом останніх років ситуація з педагогічним навантаженням є стабільною, незважаючи на загальне зменшення

навантаження з зв'язку з передбачуваними тенденціями зменшення кількості учнів у ЗЗСО України в цей період. На даний навчальний рік середнє навантаження знаходиться на рівні 19 годин на педагогічного працівника. Плинність педагогічних кадрів є відсутня, прийом нових працівників пов’язаний з перебуванням основних працівників у відпустці по догляду за дитиною.

Керування ЗЗСО здійснює Василинка Сергій Петрович – директор школи. Педагогічний стаж – 25 роки, на посаді директора працює 18 років.

До складу адміністрації входять:

-Верес Любов Іванівна - заступник директора з освітньої роботи. Стаж роботи 38 років, на посаді заступника директора – 14 років.

2.Аналіз роботи школи за 2017-2018 навчальний рік

· Діяльність Тарасівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів у 2017-2018 навчальному році була спрямована на виконання Комплексної програми розвитку освіти району.

Перед колективом було поставлено такі завдання:

§ Охоплення дітей всіма формами шкільної освіти та вжиття невідкладних заходів щодо стовідсоткового залучення дітей п'ятирічного віку до дошкільної освіти;

§ Впровадження державного стандарту початкової та базової загальної середньої освіти;

§ Надання фахової психолого-педагогічної допомоги родинам у вихованні і розвитку дітей шкільного віку;

§ Забезпечення заходів на покращення іміджу ЗЗСО з метою збільшення мережі навчального закладу;

§ Удосконалення змісту, форми та методів роботи з педагогічними кадрами;

§ Забезпечення особистісно-зорієнтованої підготовки здібних та обдарованих учнів та посилити мотивацію школярів та вчителів для участі в олімпіадах, змаганнях та конкурсах;

§ Організація регулярного безкоштовного підвезення до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників ЗЗСО закладів у сільській місцевості, які цього потребують;

§ Подальша робота над оволодіння 100 % педагогічних працівників інформаційно-комунікативними технологіями;

На виконання Закону України «Про мову» в ЗЗСО викладання та вивчення предметів ведеться виключно українською мовою. Щорічно проводиться низка заходів з пропаганди державної мови, історії українського народу, культури.

Шкільний бібліотечний фонд поповнюється учбовою літературою з цього питання, виписуються україномовні журнали, газети.

3. Збереження контингенту

Основними заходами з збереженням контингенту учнів в 2017-2018 навчальному році були:

-організація обліку дітей та підлітків у мікрорайоні;

-контроль відвідування учнями освітніх занять;

-організація навчання вдома;

-«День відчинених дверей».

Педколективом здійснюється контроль за працевлаштуванням випускників ЗЗСО (9, 11 кл.).

Класи Закінчили навчання Продовжують навчання в тому числі Не працюють і не вчаться Примітка
ВНЗ ПТУ Курси 10 клас своєї школи 10 клас інших шкіл Вечірні школи Працюють і навчаються
3-4 рівень акредитації 1-2 рівень акредитації
9 11 6 - - 5 - 6 - - - - -
11 7 - 7 - - - - - - - - -

У ЗЗСО протягом кількох років діє єдина система обліку відвідування учнями занять. З боку адміністрації закладу ведеться контроль за відвідуванням учнями освітнього процесу. У закладі заведено загальношкільні журнали обліку відвідування, створено систему звірки даних у журналі обліку та класних журналах.

4. Моніторинг рівня навченості

Моніторингова діяльність адміністрації закладу спланована відповідно до річного плану роботи закладу. Моніторинговим дослідженням у закладі піддаються освітні досягнення учнів всіх класів за результатами семестрового оцінювання, досягнення учнів 4, 9 та 11 класів у державній підсумковій атестації, вивчення рівня компетентностей учнів всіх категорій з читання, результативність роботи вчителів, що атестуються, результати учасників зовнішнього незалежного оцінювання, досягнення учнів у Всеукраїнській олімпіаді з базових дисциплін, інтелектуальних та виховних конкурсах та заходах.

5. «Заклад майбутнього першокласника»

Педагогічний колектив закладу в минулому навчальному році активно працював над організацією роботи з дітьми 5-річного віку, заохочуючи їх до освітнього процесу. Ця робота проводилась як у мікрорайоні закладу, так і на базі дошкільного освітнього закладу. На педагогічній раді закладу розглядалось питання готовності дошкільнят до навчання у ЗЗСО та зроблено висновки про готовність всіх дітей до 1-го класу.

6. Індивідуальна форма навчання

В 2017-2018 навчальному році у закладі за індивідуальною формою навчались 4 учні 6 класу, 2 учні 10 класу. Індивідуальні освітні плани було складено на основі програм для 6 та 10 класів. Для індивідуальної форми навчання у 6 класі було виділено 32 навчальних години, у 10 класі – 24 години. Навчали учнів 6, 10 класів вчителі-фахівці.

Слід зазначити, що організація освітнього процесу за індивідуальною формою повинна забезпечувати не тільки певний освітній рівень дитини, відповідно до її здібностей, можливостей, а й розвивати соціальну компетентність дитини, шляхом залучення до участі у виховних заходах.

7. Державна підсумкова атестація

У початковій школі державна підсумкова атестація проходила з української мови, українського читання та математики у формі підсумкових контрольних робіт. Зміст підсумкових контрольних робіт та їх проведення відповідали рекомендаціям МОН України. Річне оцінювання з вищезазначених предметів було здійснено на підставі семестрових оцінок та оцінок за проведену державну підсумкову атестацію. Всього державну підсумкову атестацію в 4 класі здавало 7 учнів, звільнених не було. Порівнюючи підсумки іспитів ДПА в 4 класі з результатами навчальних досягнень за рік слід відзначити, що з усіх предметів відзначається підтвердження або покращення результатів.

Навчальний рік закінчили 11 учнів 9–го класу та 7 учнів 11–го класу. Учнів, які не з’явились на державну підсумкову атестацію в 9, 11 – х класах не було. Порівнюючи підсумки іспитів ДПА в 9, 11 – х класах з результатами навчальних досягнень учнів за рік слід відзначити, що з усіх предметів відзначається підтвердження результатів.

Учні 11 класу здавали ДПА з української мови, математики, історії, біології, хімії, географії у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Порівняльні дані річного оцінювання та результатів ЗНО наведені у таблиці.

№ з/п Прізвище, ім’я по батькові учня (-ці) 11 класу Географія Біологія Українська мова Математика Історія України
Річна оцінка Оцінка за ЗНО (ДПА) Річна оцінка Оцінка за ЗНО (ДПА) Річна оцінка Оцінка за ЗНО (ДПА) Річна оцінка Оцінка за ЗНО (ДПА) Річна оцінка Оцінка за ЗНО (ДПА)
1. Бендус Євгенія Сергіївна 6 7 7 6 7 8
2. Пиляй Сергій Іванович 9 6 7 6 7 5
3. Пірог Оксана Олександрівна 10 10 10 10 9 7
4. Симоненко Ілона Віталіївна 9 7 8 8 8 6
5. Сухорада Віта Володимирівна 8 7 8 7 8 7
6. Удовиченко Артем Володимирович 5 6 6 6 6 7
7. Харитонова Дар’я Олександрівна 9 9 8 5 9 6

8. Соціальний захист учасників освітнього процесу

Концепція про права людини, яка набула чинності в Україні, дитиною вважає кожну людську істоту до досягнення нею 18-річного віку (т.1). В усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питанням соціального забезпечення, судами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини, особливо дітям пільгових категорій.

Педагогічним колективом школи було вивчено соціальний статус родин і складено соціальний паспорт. Відповідно до соціального паспорту на кінець року у закладі навчалися:

діти-сироти - 0

діти-напівсироти – 2,

дітей, позбавлених батьківського піклування – 3,

діти-інваліди - 4,

малозабезпечені – 4,

діти, постраждалі від ЧАЕС - 1,

діти з багатодітних сімей – 6,

діти з неблагополучних сімей – 0,

діти, схильні до правопорушень – 2,

діти, які стоять на обліку в КМСН – 1,

діти, які виховуються одним із батьків – 20,

тубінфіковані діти – 1,

діти, які потребують дієтичного харчування – 0.

Усі діти з малозабезпечених родин були забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням. 100% дітей пільгових категорій відвідували спортивні секції, гуртки, приймали участь в позашкільних заходах.

9 . Правовиховна, правоосвітня та профілактична робота

З метою чіткої організації та підвищення ефективної діяльності педагогічних колективів з формування правової культури та попередження правопорушень, з початку 2017-2018 навчального року у річному плані школи сплановано заходи з профілактики правопорушень та правового виховання серед учнів. Також видано наказ «Про організацію роботи з правового виховання в 2017-2018 навчальному році», організована робота Штабу профілактики.

Штаб профілактики систематично відслідковує результати роботи з учнями, які перебувають на обліку. Основна мета її роботи - координація зусиль педагогічного колективу, запобігання правопорушень, надання допомоги вчителям, класним керівникам, батькам, що цього вимагали; охорона прав дитини.

План роботи Штабу профілактики на навчальний рік виконано, всі проведені засідання оформлено протоколами .

На кінець навчального року стан злочинності правопорушень серед учнів такий:

1.Учнів, притягнутих до карної відповідальності - немає;

2.Тенденція зросту (зниження) злочинності серед учнів: протягом останніх п’яти років таких випадків немає.

3.Кількість учнів, які перебувають на внутрішкільному обліку – на початку року – 2, на кінець року – 2;

4.Кількість учнів, які знаходяться в групі «ризику» - на початку року – 1, на кінець року – 1;

5.Кількість неблагополучних сімей – на початку року – 0, в них дітей – 0; на кінець року – 0, в них дітей - 0;

6.Кількість учнів, що злісно ухиляються від навчання – 0.

Плани індивідуальної роботи з учнями контрольованої групи були складені у вересні. За цей час з учнями була проведена діагностика індивідуальних особливостей за різними методиками; бесіди за темою «Я та мої близькі. Моє ставлення до них», «Який Я», «Я - конфлікт», «Шляхи та засоби подолання конфліктів», «Шкідливі звички»; корекційно-розвивальна вправа для розуміння самого себе та подолання конфліктів з собою та оточуючими «Як навчитися виявляти знаки уваги», «Важка розмова», «Улагодження конфлікту»; тренінги «Хто Я», «Якщо б…, Я став би», «Вихід із конфлікту».

У планах виховної роботи класних керівників заплановано бесіди з правового виховання, бесіди з профілактики правопорушень, тиждень правових знань, робота з батьками дітей, схильних до правопорушень, тематика батьківських зборів з профілактики правопорушень.

Класні керівники у класних журналах заповнювали щодня сторінку обліку відвідування учнями уроків, підбиваючи підсумки відвідування закладу кожного семестру. Крім того, у закладі ведуться журнали контролю: кожного тижня черговий клас відмічає відсутніх на уроках. У закладі проводяться рейди у складі учнів та чергового вчителя, під час яких виявляють учнів, які систематично запізнюються на уроки або відсутні 1-2 уроки без поважної причини. З цими учнями та їх батьками проводяться роз’яснювальні бесіди про неприпустимість безпричинних пропусків уроків.

Протягом навчального року було організовано дієву співпрацю з працівниками відділу кримінальної поліції. Питання з профілактики правопорушень підлітків розглядаються:

-на батьківських зборах;

-на засіданнях МО класних керівників;

-на нарадах при заступникові директора з ВР;

- на засіданнях Штабу з профілактики правопорушень.

У закладі продовжує діяти і постійно оновлюється куточок з правових знань. У бібліотеці в наявності є підбір літератури правової та правоосвітньої спрямованості.

Діти готують доповіді та інформацію про правове порушення та розповідають на класних годинах у інших класах.

Протягом року діти контрольованої групи також залучаються до участі в гуртках, у спортивних секціях, позакласній роботі.

10. Організація харчування школярів

Згідно із чинним законодавством України протягом 2017-2018 навчального року було організовано гаряче харчування для учнів закладу всіх категорій. Безкоштовне: для учнів 1 – 4 кл., дітей із малозабезпечених сімей, дітей учасників АТО, дітей позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, тубінфікованих дітей. Позитивним моментом стало залучення до гарячого харчування учнів 5-11 класів. Цьому моменту сприяло надання їдальні картоплі та овочів батьками та місцевими підприємствами. Вартість харчування старших класів становила 10 гривень.

З метою систематичного контролю з організації гарячого харчування в закладі було видано наказ, призначено відповідальну особу, яка суворо контролює виконання вимог щодо організації санітарно - епідеміологічного режиму, недопущення у харчуванні дітей заборонених до реалізації продуктів. Кожного місяця на всіх рівнях ( педрадах, нарадах, зборах) розглядалися питання щодо покращення стану харчування школярів у закладі. За санітарним станом шкільної їдальні слідкували вчителі закладу відповідно графіку. Усі працівники харчоблоку мають санітарні книжки, своєчасно проходять медичне обстеження. З метою недопущення у харчуванні дітей заборонених до реалізації продуктів, виконання санітарно - гігієнічних вимог та заходів щодо покращення стану харчування школярів бракеражна комісія суворо контролює перелік страв, відповідність виходу порції.

Здійснювався медичний та педагогічний контроль за організацією харчування учнів. З метою прищеплення навичок культури прийому їжі шкільна їдальня оформлена стендами , в наявності куточок здоров’я. Класними керівниками та адміністрацією протягом року проводилась роз’яснювальна робота, анкетування батьків та школярів з питань харчування. Питання організації харчування обов’язково розглядається щорічно на батьківських зборах.

Кухар Силка Н.П. проводила величезний об’єм роботи щодо документування та організації харчування. Таким чином, організація харчування знаходиться на належному рівні.

ІІ. Охорона праці

Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в закладі у 2017– 2018 н.р. знаходився під щоденним контролем адміністрації закладу.

З метою організації роботи з охорони праці та забезпечення безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу перед початком навчального року видано низку наказів, які стосуються попередження травматизму учнів та дорослих, протипожежної безпеки, безпеки дорожнього руху, створення системи охорони праці у закладі. Розроблені посадові інструкції та інструкції з охорони праці для всіх працівників, видані працівникам під підпис. У наявності журнали реєстрації інструктажів, обліку дитячого та дорослого травматизму, пожеж тощо. Було проведено перегляд інструкцій з охорони праці відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до типового положення «Типового положення про організацію навчання з питань охорони праці» проводилось навчання працівників школи з питань охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо.

Відпрацьована програма вступного та первинного інструктажів з охорони праці для працівників та учнів закладу.

Робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі велась відповідно до:

·статей 43, 50 Конституції України;

·Закону України «Про освіту», стаття 26;

·кодексу законів про працю України, статті 2, 10, 13;

·Закону України «Про охорону праці», статті 6, 7, 10, 15, 19, 25;

·наказів МО і Н України №563 від 01.08.2001р. «Про затвердження положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально – виховного процесу в закладах освіти» і №616 від 31.08.2001р. «Про затвердження положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально – виховного процесу в навчальних закладах»

Уся документація в закладі відповідає діючим нормативним документам. Були видані накази про організацію роботи з охорони праці, заповнені акти – дозволи на проведення занять у кабінетах, акт перевірки готовності закладу до 2017–2018 навчального року, проведено перевірка контурів захисного заземлення, опору ізоляції електропроводу; у колективному договорі є розділ з питань охорони праці, правила внутрішнього розпорядку.

На кожному поверсі, у кожному учбовому кабінеті розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих; в учбових кабінетах школи оформлено куточки з безпеки життєдіяльності.

На засіданнях педагогічної ради, радах при директорові періодично заслуховувались питання з охорони праці, дитячого та дорослого травматизму.

Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці тощо обговорювались на батьківських зборах..

Усі заплановані заходи з охорони праці, техніки безпеки на 2017–2018 н.р. проведено:

·тиждень знань з безпеки життєдіяльності;

·тиждень Дорожнього Руху;

·місячник щодо попередження пожеж від пустощів дітей з вогнем;

·місячник «Увага! Діти на дорозі»;

·тематичні класні години

Відповідно до Законів України «Про загальну середню освіти», Закону України «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 № 2402-ІП, , наказу МОН України від 21.07.2003 № 486 «Про систему організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів», наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі», проводиться планування та проведення лікувально-профілактичних та оздоровчих заходів.

В освітньому закладі створено належні умови для проведення лікувально-профілактичних та оздоровчих заходів, позитивний мікроклімат, забезпечується санітарно-гігієнічний режим, який відповідає Санітарним правилам з влаштування, обладнання, утримання ЗЗСО.

Медичне обслуговування дітей здійснюється медичними працівниками Тарасівської амбулаторії сімейної медицини.

Медичний кабінет розташований на другому поверсі. Медичний кабінет обладнано з дотриманням до вимог «Переліку оснащення медичного кабінету навчального закладу» та «Переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення у медичному кабінеті навчального закладу для надання невідкладної медичної допомоги». На початок 2017–2018 навчального року придбані всі необхідні медичні препарати, дезінфікуючі засоби відповідно до переліку наповнюваності. Медична й профілактично-оздоровча робота здійснюється за річним і місячним планами роботи.

За результатами поглибленого огляду у групах складені листи здоров’я вихованців.

З метою пропагування здорового способу життя у закладі проводиться санітарно-просвітницька робота згідно плану з персоналом .дітьми та батьками.

Складовим здорового способу життя є правильне харчування. На батьківських зборах, на засіданнях батьківського комітету підіймалося питання організації харчування учнів, здійснювався контроль за станом харчоблоку.

12. Методична робота

Методична робота проводилася відповідно до плану заходів з підвищенням методичного та фахового рівнів педагогічних працівників школи на педрадах, виробничих нарадах, засіданнях методичної ради, методичних об’єднаннях, нарадах при директорові, заступнику.

Головний напрям методичної роботи - це освіта вчителів, упровадження в їх практику ефективних, раціональних, методів і прийомів роботи. Зміст методичної роботи закладу визначався на основі діагностування, результатів педаналізу діяльності вчителів, рівня знань навичок учнів.

Педколектив закладу протягом року закінчував працювати над реалізацієюнаукової проблеми «Проектне і практичне забезпечення компетентнісно спрямованого

інноваційного розвитку особисті»

».

Реалізуючи основні напрямки проблемної теми закладу, слід відмітити, що методична робота організовувалася в таких формах: педради, педчитання, наради при директору і заступнику, МО, предметні тижні, тренінги, творчі звіти, семінари –практикуми, методичні консультації, співбесіди, самоосвіта, виписка фахових журналів, наради.

Аналіз діяльності закладу в минулому році засвідчив, що в цілому педагогічний колектив домігся конкретного та якісного результату у роботі над проблемою школи. Наукові та методичні аспекти проблемної теми засвідчили, що вчителі оволоділи базовими поняттями, які були підтверджені діагностикою, тренінгами, семінарами, нарадами.

Слід відзначити високу ефективність роботи вчителів протягом року: Московець В.В. Москаленка С.В., Мелешко Н.І., про що свідчать результати ЗНО - 2018

Фесун Т.В., вчитель фізики та математики прийняла участь та стала лауреатом районного конкурсу «Учитель року - 2017» в номінації «Фізика».

Згідно з Типовим положенням про атестацію педпрацівників було проатестовано6 учителів, з них 1 на встановлення «спеціаліст вищої категорії», 2 на підтвердження «спеціаліст вищої категорії», 1 на підтвердження «спеціаліст першої категорії», 2 на встановлення «спеціаліст 2 категорії».

Вчителі, які проходили атестацію (Москвич В.М., Москаленко С.В., Фесун Т.В., Вовк Н.О., Дорошенко Р.Г., Нестеренко К.М.,) проводили відкриті уроки, виховні заходи, предметні тижні, творчі звіти.. Відкриті уроки були насичені різними інноваційними формами роботи, постійно використовуючи комп’ютерні технології.

Щорічно у закладі проводиться робота з обдарованими дітьми: підготовка до предметних олімпіад, участь у Всеукраїнських конкурсах, «Кенгуру», «Колосок», «Бобер», «Соняшник», «Левеня» та інші. Як результат цього року маємо 6 призових місць у 2 етапі предметних олімпіад. Одне місце в обласній олімпіаді з трудового навчання (ІІІ місце), участь МАН (1 учень, секція «Біологія») - район І місце, область – учасники.

На підставі аналізу результатів моніторингових досліджень за підсумками рейтингу ЗЗСО наш заклад зайняв 1 місце серед сільських закладів району.

Протягом останніх 7 років зберігається стійка тенденція в результативності роботи з обдарованими дітьми закладу. За належну підготовку учнів до олімпіад, слід відзначити таких вчителів як Терещенка О.А.., Мелешко Н.І., Фесун Т.В., Московець В.В., Їжаченко О.С., Москвич В.М..

Згідно плану роботи були проведені відкриті виховні заходи, тренінги по проблемі закладу. Слід відзначити цікаві, змістовні, тематичні виховні години у 11 класі (класний керівник Мелешко Н.І. ), у 9 класі проведено захід до Дня української мови (класний керівник Московець В.В), у 8 класі Терещенко О.А. провів захід «Від шкідливої звички - до хвороби». Класовод Житко В.М. з 1 класом провела цікаві козацькі забави, де учні згадали традиції, звичаї нашого народу. До Дня примирення було проведено захід «Пам’ятаємо…Перемагаємо». Учні закладу переглянули документальний фільм про події Другої світової війни, які перепліталися із сучасними подіями на сході України, читали складені вірші, співали фронтові пісні в залі, провили захід педагоги-організатори Ківшик В.М. та Пономаренко Ю.Б.

Дирекцією закладу відвідано і проаналізовано 76 уроків і виховних заходів, щотижнево проводилися методичні оперативки, індивідуальні бесіди із вчителями. Згідно з річним планом проводився моніторинг навченості з географії, історії, правознавства, було перевірено і написано довідки по класних журналах, учнівських щоденниках, виконання навчальних програм за семестр і за навчальний рік. Актуальні питання розглядалися на нараді при директору і заступнику, а саме про державні стандарти, моніторинг навченості, індивідуальне навчання, проходження курсової перепідготовки, комп’ютерних технологіях та інші

Протягом навчального року проведено 5 засідань МР, де розглядалися питання різного характеру, а саме робота з обдарованими дітьми, атестація вчителів, курсова перепідготовка, самоосвіта, гурткова робота, факультативні заняття, робота з молодими вчителями, режим закладу.

Проте слід сказати, що вчителям закладу більше уваги приділяти самоосвіті, конкретніше готуватися до педчитань, бути активнішим у конкурсах різних номінацій, особливо в конкурсі «Учитель року». Вчителі повинні пам’ятати, що закладу є центром округу і повинна бути більша активність по всіх номінаціях. Більше уваги приділяти взаємовідвідуванню уроків і його записам у журналі, об’єктивному оцінюванню учнів у старших класах. Недостатньо уваги приділялося вивченню нормативних вимог щодо ведення шкільної документації, особливо класних журналів. Вчителі недостатньо використовували можливості інтерактивних форм роботи, не зацікавлювали учнів на факультативних заняттях, гуртках. На уроках вчителі ще недостатньо використовують можливості інтерактивних форм роботи та можливості інформаційних технологій.

13. Виховна робота

Виховна робота в закладі здійснюється відповідно до Конституції України, програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту, «Про охорону дитинства», Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти, Концепції громадянської освіти в Україні, Концепції превентивного виховання дітей та молоді, Концепції профільного навчання, інших нормативно-правових актів.

У освітньому закладі розроблено виховну програму, основною місією якої визначено -Виховувати громадянина-патріота через пізнання себе, рідного краю та світу; формувати духовно багату, інтелектуально розвинену творчу особистість, яка шанує національні звичаї, традиції та обряди.Реалізація заходів виховної програми здійснюється планово через річний план виховної роботи.

Вирішення завдань виховної роботи здійснюються за напрямами, які становлять цілісну систему: вивчення та формування індивідуальних особливостей учнів; заходи з охорони здоров’я учнів; робота з батьками; активізація навчальної діяльності учнів; ціннісне ставлення особистості до себе, сім’ї, родини, людей, праці, природи, мистецтва, суспільства та держави.

Виховна робота закладу спрямована на вирішення таких завдань:

üформування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, фахівець;

üудосконалення форм і методів профілактичної роботи щодо попередження негативних соціальних проявів;

üгармонійний всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя в сучасних соціальних умовах;

üудосконалення форм і методів роботи щодо формування основ культури;

üспілкування та побудови міжособистісних стосунків;

üзбереження і продовження української культурно-історичної спадщини;

üвикористання інтерактивних форм виховної роботи, інформаційно-комп’ютерних технологій, як складової компетентнісно-орієнтованого підходу до виховання;

üзабезпечити творче співробітництво педагогічного колективу, здобувачів освіти та батьків як умови формування та розуміння особистості учня.

Управління виховною роботою закладу здійснювали заступник директора, педагоги-організатори, практичний психолог.

Діяльність педагогічного колективу була спрямована на виховання свідомого патріота, громадянина України, соціально компетентного в нових умовах життя.

Працюючи над реалізацією концепції виховної роботи, педагогічний колектив організовував і проводив різні традиційні заходи, а саме: свято Осені, День вчителя, День Матері. Були впровадженні і нестандартні форми роботи з використанням інтерактивних технологій. Вони більше зацікавлюють учнів. Це «Слаба ланка», «Перехрестя кохання», «Розумники і розумниці», «Найрозумніший».

Головним із напрямків виховної роботи з здобувачіами освіти було громадянське виховання. З цього питання в закладі проведено такі заходи, як свято «Ми козацького роду», «Всім серцем любіть Україну свою», тематичні класні години «Державна символіка України», «Я – громадянин України», «Знай і оберігай закони нашої держави»; тренінг «Я і Конституція». У рамках цього напряму проведено свято «Усе обміліє пам'ять віку, у серцях нащадків буде жить», «Живи та міцній, українська державо», «Буду я навчатись мови золотої», «В єдності сила і міць держави» (до дня Соборності), «Прости нам, пам'яте, прости» (до Дня пам'яті жертв голодомору).,Памятаємо. Перемагаємо»(до дня Перемоги), «В ім’я твойого і мого життя» (до дня створення УПА), флешмоб(до до дня революції Гідності).

Педагогічний колектив закладу у минулому навчальному році належну увагу приділив художньо-естетичному вихованню. Серед проведених заходів адміністрація відзначає виставку-огляд «Квітковий вернісаж», «Осінній бал», Осінній ярмарок, «Свято Валентина».

Педагогічним колективом проведена належна робота по формуванню в учнів здорового способу життя. Повноцінний розвиток дітей можливий лише за умови формування в них навичок здорового способу життя. Активно і ефективно в цьому напрямку працює вчитель ОБЖ Дорошенко Р.Г.. У рамках місячника, організованого вчителями біології, ОЮЖ, практичним психологом проведено такі заходи: «СНІД - знати, щоб жити», «Увага! Наркоманія», конференція «Шкідливі звички»,Суд над наркотиками»,Отрута на кінчику цигарки», анкетування та виявлення жорстокості і насильства серед учнів.

Аналіз анкетування, проведеного серед учнів, учителів та батьків, дає підставу стверджувати, що на високу оцінку щодо змісту, рівня підготовки, рівня впливу та формування особистості здобувачів освіти заслуховують такі заходи: «Суд над алкоголізмом» (виховні години), виступ на базі шкіл округу агітбригади «Молодь за здоровий спосіб життя», присвячений до Дня боротьби зі СНІДом, відеолекторій Ваше життя – ваш вибір», бесіда за круглим столом «Що означає жити красиво?».

Моральне виховання спрямоване на прищеплення і розвиток поваги до загальнолюдських цінностей та іншої людини. Класні керівники та вчителі початкових класів провели в цьому напрямку певну роботу, а саме: бесіди з учнями «Як стати людиною», засідання круглого столу «Культура поведінки сучасної людини» , «Коли чужий приходить в хату», «Як робити добро».

Серед основних заходів трудового виховання, спрямованого на формування творчої працелюбної особистості, слід відзначити акції «День довкілля», «Допомога пернатим друзям», операція «Листя», а також створену і діючу систему робіт з самообслуговування та активної участі здобувачів освіти у підтриманні належних санітарно-гігієнічних умов життя у закладі та навколо нього.

Методичний супровід виховної роботи здійснювався при безпосередній участі адміністрації, психолога та шкільної бібліотеки. З допомогою бібліотекаря школи Ківшик В.М. на методичних об’єднаннях класні керівники мали змогу використовувати сучасні розробки освітнього процесу в практичній діяльності. Продовжена робота з поширення передового досвіду виховної роботи наших вчителів серед колег, а також впроваджуємо поширення досвіду серед колег округу. У початковій школі стали традиційними такі свята, як «Посвята в першокласники», «Осіння заметіль», «Свято казки», Новий рік, «Весна іде – красу несе», «Рідна мати моя», «Прощання з Буквариком».

Багатим та різноманітним було життя здобувачів освіти старших класів. Багато зусиль доклали старшокласники, аби День учителя став справжнім святом. Зусиллями учнів було проведено День учнівського самоврядування, на завершення якого відбулося театралізоване святкове шоу.

Традиційними в школі стали вечір День Святого Валентина, День Європи, Осінній бал, День вчителя, Козацькі забави, Новорічні бал-маскаради. Класні керівники докладають багато зусиль щоб виховати справжніх громадян України, людей, спроможних увійти у нове життя, не пливти за течією, а йти обраним шляхом.

Доброю традицією стало проводити різноманітні заходи на базі шкіл округу, обмінюватися досвідом.

Отже, згідно з річним планом школи виховна робота проводилася за наступними напрямками:

·Національно-патріотичний;

·Превентивний;

·Художньо-естетичний;

·Трудовий;

·Екологічний;

·Родинний;

·Громадянський;

·Учнівське самоврядування.

В той же час можемо констатувати такі проблеми, що вимагають вирішення:

·Мало уваги приділяється молодіжним організаціям, повільно активізується роботапошукових груп;

·Нерегулярно проводяться засідання учнівського парламенту;

·Нерегулярно здобувачі освіти працюють над випуском чергових номерів шкільної газети;

·Недостатньою залишається пізнавальна активність учнів, несистематичнепроведення моніторингових досліджень вихованості школярів.

Завдання на навчальний рік

§ Охоплення дітей всіма формами дошкільної освіти та вжиття невідкладних заходів щодо стовідсоткового залучення дітей п'ятирічного віку до дошкільної освіти;

§ Впровадження нового державного стандарту початкової та базової загальної середньої освіти;

§ Надання фахової психолого-педагогічної допомоги родинам у вихованні і розвитку дітей дошкільного віку, у тому числі з особливими потребами;

§ Забезпечення заходів на покращення іміджу навчального закладу з метою збільшення мережі навчального закладу;

§ Розробка перспективного плану розвитку навчального закладу в умовах реформування суспільства та освіти;

§ Участь в всеукраїнській інформаційній системі управління освітою;

§ Удосконалення змісту, форми та методів роботи з педагогічними кадрами;

§ Забезпечення особистісно-зорієнтованої підготовки здібних та обдарованих учнів та посилити мотивацію школярів та вчителів для участі в олімпіадах, змаганнях та конкурсах;

§ Організація регулярного безкоштовного підвезення до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, які цього потребують;

§ Подальша робота над оволодінням педагогічними працівниками інформаційно-комунікативними технологіями та їх впровадженням у навчально-виховний процес;

§ Педколективзакладу

працюватиме над реалізацію єдиної методичної теми:

«Створення умов для розвитку творчого потенціалу кожного учня та його самореалізації в освітньому процесі шляхом упровадження нових технологій навчання»

Управління діяльністю педагогічного колективу

1. Робота педколективу по реалізації єдиної методичної теми

Зміст роботи Термін Відповідальний за виконання Рівень обговорення Форми узагальнення Відмітка про виконання
Провести педради
1.Про підсумки діяльності навчального закладу у 2017/2018 навчальному році та завдання педагогічного колективу на 2018/2019 навчальний рік Серпень Василинка С.П. ПР Рішення педради
2. Спрямування діяльності системи виховної роботи навчального закладу на створення максимально сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морального, естетичного, фізичного розвитку школярів та надання їм можливості для самореалізації. Грудень .ВересЛ.І. ПР Рішення педради
3. Сучасний урок як фактор ефективної соціалізації учнів Лютий Учителі ,що атестуються ПР Рішення педради
4. Портфоліо шкільного методичного об’єднання. Підсумки роботи за 2018/2019 навчальний рік Травень Керівники ШМО ПР Рішення педради
Провести малі педради
1. Адаптація учнів 1-х класів та створення умов для розвитку індивідуальних здібностей дитини Лютий Верес Л.І.. ПР Рішення педради
2. Адаптація учнів 5-х класів та створення умов для розвитку індивідуальних здібностей дитини Січень ВересЛ.І.. ПР Рішення педради
Провести методичні заходи
1.Семінар-практикум “Ведення шкільної документації відповідно до нормативних вимог” Вересень Верес Л.І. С Методичні рекомендації
3. Методичний тиждень Квітень Верес Л.І. Методичні заходи Методичні рекомендації

2. Науково-дослідницька робота вчителів

Зміст роботи Термін Відповідальний за виконання Рівень обговорення Форми узагальнення Відмітка про виконання
1. Використання iнформацiйно-комунікаційних технологiй при вивченнi предметiв iнвapiaнтної та варiативної складових навчального плану Упродовж навчального року Керівники ШМО МР Інформація
2.Організація роботи МО Упродовж навчального року Керівники ШМО МР Звіт

3. Робота з молодими спеціалістами

Зміст роботи Термін Відповідальний за виконання Рівень обговорення Форми узагальнення Відмітка про виконання
1. Оновити банк даних молодих вчителів та вчителів, що потребують методичної підтримки. До 25.09.2018 Верес Л.І. МР КК
2. Призначити наставників для молодих вчителів та вчителів, що потребують підтримки До 20.09.2018 Верес Л.І. МР Наказ
3.Провести співбесіди: - планування навчальної роботи, - зміст програмного матеріалу; - ведення шкільної документації До 02.09.2018 Верес Л.І. МР КК
4.Скласти план спільної роботи молодого учителя та учителя-наставника До 25.09.2018 Верес Л.І. МР КК
5.Організувати відвідування ШМУ в районі Упродовж навчального року Верес Л.І. НД КК
6. Організувати взаємовідвідування уроків молодих вчителів та вчителів-наставників Упродовж навчального року Верес Л.І. МР КК
7.Організувати роботу з самоосвіти Упродовж навчального . року Верес Л.І. МР Творчий звіт
8. Заслухати творчі звіти молодих вчителів на засіданні методичної ради Травень Верес Л.І. МР Протоколи метод. ради
9.Організовувати позакласну роботу молодих вчителів Упродовж навчального року Верес Л.І. МР КК
10.Провести відкриті уроки молодими вчителями та вчителями, що потребують методичної підтримки За окремим графіком Верес Л.І. МР КК

4. Удосконалення педагогічної майстерності вчителів

Зміст роботи Термін Відповідальний за виконання Рівень обговорення Форми узагальнення Відмітка про виконання
1. Направити на курси підвищення кваліфікації вчителів згідно плану Управління освіти і планом курсової перепідготовки До 05.09.2018 за окремим графіком Верес Л.І. НД Наказ
2. Організувати курсову перепідготовку вчителів на 2018/2019 навчальний рік До 01.09.2018, за окремим графіком Верес Л.І. НД Наказ
3. Скласти план атестації на 2019-2023 роки До 20.10.2018 Верес Л.І. НД Графік
4. Скласти і затвердити склад атестаційної комісії До 20.09.2018 Верес Л.І. НД Наказ
5. Скласти і затвердити графік атестації вчителів До 10.10.2018 Верес Л.І. НД Наказ
6. Скласти та затвердити план роботи робочої групи з питань атестації педпрацівників школі у 2018/2019 навчальному році До 20.09.2018 Верес Л.І. НД. Наказ
7.Скласти графік відкритих уроків та організувати їх проведення та відвідування До 20.09.2018 Верес Л.І. НД Графік, КК
8.Організувати відвідування колективних форм методичної роботи району За планом МЦ Верес Л.І. НД КК
9.Організувати проведення відкритих уроків вчителями, що атестуються Упродовж навч. року Верес Л.І. НД Графік, КК
10. Провести методичний тиждень Квітень Верес Л.І. МР План проведення
11. Організація методичного супроводу роботи вчителів - предметників, які працюють в 11 х класах з питань підготовки учнів до ЗНО-2018 Упродовж навчального року Верес Л.І. МР
12. Провести предметні дні за таким графіком: · початкової школи · образотворче мистецтво, художня культура та трудове навчання · історія, правознавство, Харківщинознавство · фізичне культура та захист Вітчизни · математика, фізика, інформатика · українська мова та література · російська мова та світова література, · іноземна мова · біологія, хімія, географія, природознавство, основи здоров'я 19.04.-20.04.2019 10.04-11.04.2019 21.02-22.02.2019 15.11-16.12.2018 22.01-23.01.2019 12.03-13.03.2019 21.02-22.02.2018 14.02-15.02.2019 17.04-18.04.2019 Верес Л.І. МР Наказ, звіт вчителів про проведення

Етапи роботи над науково-методичною проблемою закладу:

І етап. Підготовчий

2018-2019 н.р.

Творчий підхід до вибору методів навчання для отримання здобувачами освіти міцних знань

Мета:

ü визначення та забезпечення необхідних і достатніх умов оновлення освітнього процесу закладу;

ü впровадження технологій продуктивної та інноваційної освіти, як основи життєвої самореалізації особистості;

ü відстеження динаміки психічного розвитку та розвиток інноваційного потенціалу здобувачів освіти.

Заходи:

ü організації самоосвіти педагогів з проблеми креативної освіти;

ü формування готовності вчителів до інноваційної діяльності на курсах підвищеної кваліфікації;

ü проведення психолого-педагогічного семінару «Креативна освіта ХХІ століття»;

ü планування роботи.

ІІ етап. Організаційно-моделюючий

2019-2020 н.р.

Роль потенціалу уроку в розвитку творчих здібностей учнів, їхньої особистості в умовах здійснення особистісно-орієнтовного підходу

Мета:

ü проектування інноваційної моделі сучасного уроку;

ü передбачення педагогічної успішності, інноваційної діяльності кожного вчителя та забезпечення розвитку креативних здібностей членів освітнього процесу.

Заходи:

ü проведення індивідуальних та групових консультацій;

ü дискусій;

ü метод моделювання.

ІІІ етап. Креативний

2020-2021 н.р.

Інноваційні технології, як засіб розвитку креативної активності здобувачів освіти

Мета:

ü запровадження технологій формування інформаційної, організаційно-комунікативної та профорієнтаційної компетентності учнів;

ü формування прийомів науко-дослідницької та пошуково-творчої діяльності з метою розвитку креативно-інноваційного потенціалу вчителя та здобувачів освіти.

Заходи:

ü використання превентивних форм роти, тренінги;

ü проведення психолого-педагогічних практикумів;

ü майстер класи;

ü накопичення досвіду управління інноваційними процесами в освітній діяльності закладу.

ІV етап. Коригуючий

2021-2022 н.р.

Формування та розвиток креативності учасників педагогічного процесу на основи їх самостійної освітньої діяльності

Мета:

ü моніторинг результативності рівня розвитку творчого потенціалу вчителів та здобувачів освіти.

Заходи:

ü навчання методів збору, фіксування та обробки педагогічної інформації;

ü збір, узагальнення та інтерпретація результатів впровадження креативної освіти.

V етап. Підсумковий

2022-2023 н.р.

Результативність педагогічної майстерності вчителів на основі креативних компетентнісно орієнтовних технологій навчання

Мета:

ü аналіз одержаних результатів діяльності та зіставлення їх із метою;

ü з’ясування причин виявлених недоліків;

ü узагальнення перспективного педагогічного досвіду роботи над проблемою;

ü розробка рекомендацій упровадження результатів;

ü накреслення перспективних завдань та вибір нової науко-методичної проблеми.

Заходи:

ü допомога в здійсненні самоаналізу класної діяльності;

ü підготовка творчих звітів, друкованої продукції;

ü проведення підсумкової конференції;

ü презентація досвіду апробації та впровадження інноваційних освітніх технологій.

.

Кiлькiсть переглядiв: 3116

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.