План

розвитку закладу загальної середньої освіти «Тарасівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

на 2018-2023 роки

Затверджений

на засіданні педагогічної ради школи

12.06.2018, протокол № 9

Директор школи С.П. Василинка

1. Вступ

1.1. Назва:План розвитку Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

1.2. Мета плану розвитку закладу : створення сучасного освітнього середовища, спрямованого на пошук та впровадження ефективних способів розкриття, вдосконалення та реалізації творчого потенціалу дитини через навчання, сім’ю, громаду.

1.3. Завдання:

- Підвищити якість освітніх послуг у відповідності з освітніми стандартами.

- Забезпечити права дітей на вибір видів і форм діяльності, створити оптимальні умови для виявлення та розвитку творчої обдарованості кожного учня закладу.

- Розвивати досвід партнерства, волонтерства , самоврядування.

- Реалізовувати інтелектуальний потенціал та емоційний інтелект дітей та дорослих шляхом активного залучення до освітньої та суспільно – громадської діяльності.

- Забезпечити позитивний імідж навчального закладу.

- Здійснювати освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей учнів.

- Забезпечити збереження та зміцнення здоров’я дітей .

1.4. Місія закладу: Кожній дитині – гідні й необхідні умови розвитку та реалізації свого потенціалу для власного та суспільного блага.

1.5. Генеральна мета: Шляхом співпраці дітей, батьків, учителів, громади, розуміючи, що кожен є самоцінною особистістю, через відкриті щирі стосунки, беззаперечне прийняття дитини, свободу і творчість учителя створити умови для гармонійного розвитку дитини.

Наш заклад – це дружна родина, де діти пізнають світ, де вчитель живе інтересами і проблемами учнів, допомагає дітям їх вирішувати; де панує добро і злагода. Заклад – це стартовий майданчик для добрих справ , де педагоги прагнуть допомогти успішному зростанню кожної дитини.

Наш колектив – це вчителі, учні, батьки, громада, впевнені у собі, своїх силах, які володіють перспективним баченням того, яких змін школа потребує сьогодні, готові до співпраці для спільного розв’язання проблем.

Ми ставимо за мету не просто йти в ногу з часом, а випереджати його. Це необхідна умова для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє.

Ми пишаємося нашими дітьми, усміхненими, радісними і захопленими, які кожного дня поспішають до закладу. Радіємо успіхам громади, впевнено рухаємося в завтрашній день своєї країни, щоб разом досягти успіху на шляху реформувань.

1.6. Анотація: Даний план розвитку містить чіткий перелік завдань, які ставить перед собою колектив закладу на найближчі 5 років, спираючись на результати досліджень думки учасників освітнього процесу. Описуються проекти, через які реалізуються поставлені завдання, окреслюються передбачувані результати діяльності освітнього закладу.

2. Паспорт програми

2.1. Повна офіційна назва: Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Зіньківської районної ради Полтавської області .

Номер акредитаційного свідоцтва : АОО № 482433

Ліцензія про надання освітніх послуг: АА №217840

Поштова адреса: вул. Шкільна, 21, с. Тарасівка, Зіньківський район,

Полтавська область, Україна, 38113

Телефон: (05353) 9 76 40

Елктронна адреса: tar.zosh@gmail.com

2.2. Координатор плану розвитку закладу : Василинка Сергій Петрович, директор Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Зіньківської районної ради Полтавської області, «Спеціаліст вищої категорії», вчитель трудового навчання, креслення.

2.3. Нормативно - правове забезпечення: план розвитку закладу розроблений відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальнодержавну програму «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини », Указу Президента «Про заходи щодо розвитку духовності; захисту моралі та формування здорового способу життя громадян», на виконання наказу МОН № 1243 від 31.10.2011р «Про Основні орієнтири виховання учнів 1 -11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»; наказу МОН №641 від 16.05.2015 Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді , Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах ; Проекту обласної Концепції виховної діяльності навчальних закладів Полтавської області на 2015-2020 роки (додаток до листа ПОІППО від 15.05.2015 №565); правила внутрішнього розпорядку.

2.4. Термін реалізації : 2018-2023 роки.

2.5. Карта партнерів закладу: - Відділи освіти, сім’ї, молоді та спорту Зіньківської РДА , директор КУ «Зіньківський методичний центр» Ніценко Любов Миколаївна;

- Тарасівська сільська рада (сільський голова Верес Олександр Борисович);

- ТОВ «Агро-Ка Полтава» ( заступник директора Бойко Анатолій Миколайович);

- ТОВ «АГРО – Край» (директор Степовий Анатолій Іванович);

- публічне акціонерне товариство «Автотранспортне підприємство – 15339» (директор Удовиченко Андрій Вікторович);

- фермерське господарство «Оболонь-Агро» (директор Михайленко Василь Олексійович);

- місцеві приватні підприємці;

- ЗДО «Сонечко» ( завідуюча Вербицька Ольга Олексіївна) ;

- сільська бібліотека (завідуюча Дорошенко Любов Миколаївна);

- сільський будинок культури (директор Ващук Олена Михайлівна );

- старший інспектор СКЗ Гадяцького ВП ГУНП в Полтавській області (майор поліції Глушенко Л.І.);

- голова батьківського самоврядування (Бутко Микола Васильович).

Від учителів та учнів, батьків, громади села та партнерів закладу ми чекаємо усвідомлення необхідності реалізації плану розвитку школи, підтримки, прояву особистої зацікавленості та ініціативи, творчості під час реалізації поставлених завдань, відповідальності .

3. Основний зміст плану розвитку школи

3.1. Аналіз ситуації. Навчальний заклад укомплектовано кваліфікованими педагогічними кадрами. У закладі працює 21 учитель, 19 мають вищу освіту; 2 – незакінчену вищу; з них : вчителів вищої категорії – 9, І категорії – 4, ІІ категорії – 3, спеціалістів – 5. Середній вік колективу –39 років.

Атестація педагогічних працівників здійснюється згідно з вимогами Типового положення про атестацію та відповідно до перспективного плану проходження атестації вчителів. Виконано на 100% план курсової перепідготовки вчителів при ПОІППО згідно визначених термінів.

У навчальному закладі діють 4 шкільні методичні обєднання: методичне обєднання вчителів природничо – математичного циклу, гуманітарного циклу, методичне обєднання вчителів початкових класів та методичне об’єднання класних керівників, до роботи яких залучені всі вчителі школи.

Щорічно проводиться виставка творчих робіт учителів та шкільний конкурс «Учитель року». Фесун Т.В. є призером районного конкурсу «Учитель року - 2018» в номінації «Фізика». Результатами систематичної роботи вчителів є участь та перемоги учнів у конкурсах та олімпіадах. У 2017 – 2018 н. р. Харитонова Дар’я, учениця 11 класу, зайняла ІІ місце в олімпіаді з інформаційних технологій (вчитель Мелешко Н.І.); Удовиченко Артем, учень 11 класу ,– І місце з трудового навчання в районі, область – ІІІ місце (вчитель Терещенко О.А.); Анпілогов Роман, учень 10 класу, – ІІІ місце з трудового навчання (вчитель Терещенко О.А.); Симоненко Ілона , учениця 11 класу, – ІІІ місце з астрономії (вчитель Фесун Т.В.); Борисенко Валентина, учениця 8 класу, – ІІ місце та Новак Катерина, учениця 8 класу, – ІІІ місце з німецької мови (вчитель Москвич В.М.).

34 учні школи брали участь у Всеукраїнському інтерактивному конкурсі з математики «Кенгуру» , 23 учнів – у Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник»», 19 учнів – у Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня»», 37 учнів – у Міжнародному конкурсі з інформатики «Бебрас», 16 учнів – у Міжнародному природничому інтерактивному конкурсі «Колосок», 9 учнів – у Міжнародній природознавчій грі «Геліантус», 12 учнів – у Міжнародній грі знавців світової літератури «Sunflower» - 2017».

Проте недостатньою є робота педагогічного колективу по залученню дітей до участі у роботі МАН. У 2018 – 2019 навчальному році планується участь 2 учнів у роботі МАН (секція біологія та історія).

Освітній режим Тарасівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів повністю підпорядкований завданню зміцнення і збереження здоров’я дітей та надання їм якісних освітніх послуг.

Робочий освітній план затверджено відділом освіти, відповідає вимогам Типових навчальних планів, ступеню та типу школи. Створено умови для варіативності навчання шляхом залучення дітей до факультативних занять з предметів «Народознавство» (3-7 класи); «Історія Полтавщини» (6- 9 класи); «Вивчаємо хімію» (7 – 8 класи); «Креслення» (8-9 класи); «Автосправа» (10-11 класи).

З метою всебічного розвитку дітей, раціонального та змістовного використання їх вільного часу у закладі працюють такі гуртки:

Назва гуртка День проведення Керівник гуртка
1. «ЗФП» Понеділок п’ятниця Горбась А.В.
2. Правовий клуб «Діти Астреї» 1, 4 середа Москаленко С.В.
3. «Чарівний світ книг» 1, 3 четвер Удовиченко Л.М.
4. «Юні мовознавці» 2, 4 вівторок Сліпуха К.М.
5. «Цікавий світ математики» 1, 3 понеділок Чекердес С.М.
6. «Захоплюючий світ читання» 2, 4 понеділок Житко В.М.
7. «Фольклорний» 1, 3 вівторок Пономаренко Ю.Б.
8. Театральний колектив «Креатив» 2, 4 вівторок Московець В.В., Балацька Л.І., Верес Л.І.
9. «Школа безпеки» понеділок середа четвер п’ятниця субота Терещенко О.А.
10. «Горицвіт» 3, 4 середа Їжаченко О.С.
11. «Народознавчими стежками» 2, 4 середа Дорошенко Р.Г.

Освітній процес у Тарасівській загальноосвітній школі організовано згідно освітнього плану школи та вимог Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Належна увага приділяється родинному вихованню дітей, яке відбувається в контексті життя родини, родинно – побутової культури. Пріоритетами родинного виховання у Тарасівській ЗОШ І –ІІІ ступенів є честь родини, єдність, наступність, спадкоємність поколінь.

Загальний стан будівель та приміщень закладу відповідають санітарним нормам, проведено ремонт - заміну вікон основного приміщення закладу. Приділяється увага зовнішній естетичній культурі школи : впорядковується шкільне подвір’я, обладнуються зони відпочинку для учнів, висаджено 20 молодих дерев. У класних кімнатах встановлено меблі згідно санітарних норм. Проведено їх реставрацію. Куточки та стенди закладу мають належний естетичний вигляд.

Стан матеріально-технічного забезпечення школи задовільний. Встановлено 1 комп’ютерний клас (8+1 комп’ютерів), розроблено графік роботи комп’ютерного класу. У школі наявні два мультимедійні проектори, три ноутбуки. Вчителі використовують освітні комп’ютерні програми при викладанні предметів та в позакласній роботі.

Педагогічний колектив Тарасівської ЗОШ I-IIІ ступенів приділяє велику увагу розвитку особистості дитини, її творчих здібностей.

На засіданнях педради, шкільних методичних об’єднаннях, батьківських зборах систематично аналізується рівень навчальних досягнень учнів

Школярі беруть участь у заходах, які сприяють формуванню окремих якостей: віра в себе, свій талант, можливості творити, досягати висот у різних галузях людського життя. Жоден із вихованців закладу не перебуває на районному обліку в службі у справах неповнолітніх та кримінальній міліції. Кожен учитель намагається допомогти учням оволодіти не тільки знаннями, а й втілити їх у повсякденне життя, стати гідним громадянином нашої держави.

Ведеться щоденний контроль за відвідуванням учнями навчальних занять, з’ясовуються та аналізуються причини пропусків. В результаті комплексу організаційних заходів досягнуто підвищення відсотка відвідування учнями навчальних занять Колектив закладу прагне, щоб заклад став місцем емоційно-психологічної захищеності та душевного комфорту особистості, місцем, де формується громадянська зрілість, соціальна відповідальність за свою роль у національно-культурному відродженні України, де розвиваються інтелектуальна, емоційно-вольова, психічна сфери особистості. Для реалізації цих завдань складено план розвитку школи на 2018 – 2023 роки.

3.2. Основні сфери, що потребують стратегічних змін

1. Освітня робота

2. Розвиток творчої особистості

3. Партнерство

4. Волонтерство

5. Розвиток учнівського самоврядування

6. Співпраця з громадою

7. Сфера життєвого простору школи – дизайн території школи

8. Збереження і зміцнення здоров’я дітей

3.3. План дій з досягнення результатів

У ході втілення даного плану розвитку будуть реалізовані 7 проектів.

- Проект «Талановита дитина» ( координатор голова МО класних керівників), спрямований на розвиток творчого потенціалу дітей.

- Проект «Якісна освіта» ( координатор заступник директора з НВР) має на меті використання ефективних моделей і технологій роботи з дітьми, надання якісних освітніх послуг.

- Проект «Родина» (координатор голова ради школи), орієнтований на розширення дієвої співпраці з батьками.

- Проект «Дозвілля громади» ( педагог-організатор) передбачає набуття досвіду партнерства , волонтерства, зростання загальної культури учасників освітнього процесу.

- Проект «Партнери Тарасівської школи» (координатор директор школи) передбачає створення громадського об’єднання, що сприятиме подальшому розвитку закладу як громадсько-активного.

- Проект «Поклик рідної землі» (координатори вчителі історії), орієнтований на формування активної життєвої позиції, виховання патріотизму .

- Проект «Разом до здоров’я» ( координатори вчителі основ здоров’я, біології, трудового навчання) забезпечить реалізацію проблеми ,,Збереження і зміцнення здоров’я дітей під час освітнього процесу”.

3.4. Механізм реалізації

План розвитку закладу реалізовуватиметься через річні плани роботи закладу, систему проектів, виховні заходи, бесіди, гурткову та позакласну роботу, анкетування, роботу з батьками, співпрацю з громадою, учнівським самоврядуванням.

3.5. Етапи реалізації плану розвитку школи

1. Підготовчий (вересень-грудень 2018 р.): дослідження і самооцінювання.

Мета: сформувати спільне уявлення про бажані зміни, знайти джерело досвіду і дати оцінку діяльності школи з метою її вдосконалення.

2. Визначення напрямків діяльності (березень 2019 р.) : залучення партнерів , планування.

Мета: залучити до розроблення плану розвитку зовнішнє середовище закладу(батьків, місцеву владу, інші навчальні заклади, членів громади), скласти карту партнерів закладу та обговорити з ними угоду про співпрацю. Визначити об’єм потенційно доступних ресурсів, дати оцінку реалістичності передбачуваних змін, скласти план розвитку закладу на 5 років.

3. Виконання плану розвитку школи (вересень 2018 року - серпень 2023 року) : реалізація проектів.

Мета: ідеї та плани втілити в життя, створити сучасне освітнє середовище, в якому успішно реалізується творчий потенціал дитини через навчання, сім’ю, громаду.

4. Підсумковий (вересень – грудень 2023р.): аналітико-корекційна діяльність

Мета: проаналізувати досягнуті результати і визначити перспективи подальшого розвитку.

3.6. Контроль за планом. Оцінка роботи

З метою контролю за виконанням плану розвитку закладу, оцінки якості проведеної роботи створена група експертів, яка проводитиме системний аналіз реалізації плану.

До складу експертної групи включені координатори проектів, керівники органів місцевого самоврядування та представники громади:

Верес О.Б. – сільський голова

Михайленко В.О. - голова Ради школи

Василинка С.П. - директор школи

Верес Л.І. – заступник директора з НВР

Ківшик В.М.; Пономаренко Ю.Б. – педагоги-організатори школи

Бутко М.В.- голова батьківського самоврядування

Дорошенко Р.Г. – вчитель

Москаленко С.В. – вчитель

Їжаченко О.С. – вчитель

Терещенко О.А. – вчитель

Балацька Л.І. – вчитель

Оцінка результатів роботи здійснюватиметься шляхом анкетування, тестування, порівняльного аналізу, вивчення думки учасників освітнього процесу, щорічних звітів директора школи, розгляду стану виконання плану розвитку закладу на засіданні педагогічної ради.

3.7. Джерела фінансування

План розвитку закладу фінансуватиметься за рахунок:

- бюджетних коштів відділу освіти;

- коштів спонсорів і партнерів закладу;

- субвенцій сільської ради;

- благодійних добровільних внесків батьків,

- інших джерел фінансування не заборонених чинним законодавством.

4. Очікуванні результати виконання плану розвитку школи

1. Зросте імідж школи на 10%.

2. Рівень загальної культури учасників освітньогопроцесу

підвищиться на 3- 5 % .

3. Зросте кількість учнів, свідомо зайнятих суспільно – корисною діяльністю, волонтерством на 5 – 7 %.

4. Покращиться успішність учнів на 3 – 5%.

5. Збільшиться кількість вчителів, які оволодіють технологіями НУШ на 100 %.

6. Зросте кількість батьків – активних учасників освітнього процесу на 5%.

7. Буде облаштовано медичний кабінет.

8. Зменшиться рівень захворюваності дітей на 25%.

9. Зросте рівень матеріально – технічного забезпечення школи на 3 – 5 %.

10. 100% учителів оволодіють технологією «Кейс-метод», ІКТ та 25% вчителів використовуватимуть програму GeoGebra.

11. Поліпшиться оснащення кабінету інформатики. За рахунок позабюджетних коштів буде придбано ще один мультимедійний проектор.

12. Буде створено громадське об’єднання «Партнери Тарасівського закладу».

Кiлькiсть переглядiв: 4917

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.