Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.
Відповідно до Концепції Нової української школи кожен навчальний день у 1 класі розпочинається з ранкової зустрічі. Вона сприяє психологічному налаштуванні дитини до навчання, об’єднує дітей, і що дуже важливо створює позитивний настрій учнів, виховує у дітей звичку піклуватися про інших , створюють живу, відкриту і дружню атмосферу на весь день, допомагають виробленню правил, створюють індивідуальні та колективні можливості для участі у спільній роботі, переконують дітей у тому, що участь кожного із них в спільній роботі має велике значення, сприяють навчанню дітей важливим академічним навичкам: слуханню співрозмовника, мовленню, узагальненню отриманої інформації, прийняттю рішень, читанню, письму та математиці.
Вправи, які використовуються під час проведення ранкових зустрічей, допомагають учням знайти спільну мову зі своїми однолітками, навчають співпрацювати, поважати інших та їхні думки.
Розвивають такі важливі для успіху в навчанні навички, як уміння слухати, говорити, синтезувати інформацію, вирішувати завдання, дотримуватись інструкцій, приймати рішення, читати, писати й рахувати.Створюють уважний, не байдужий та дружній настрій на цілий день. Ранкові зустрічі забезпечують настрій для сумлінного навчання, створюють клімат довіри, що базується на демократичних принципах.
,
Один з принципів НУШ – партнерство, у тому числі між школою та батьками. Це є суттєвою зміною для покращення виховного процесу. Батьки, вчителі і діти є повноправними членами освітнього процесу і співпраця між ними допоможе досягти докорінно інших, кращих результатів. Взаємодія відбувається за принципом "діалог - взаємодія - взаємоповага". Впровадження педагогіки співпраці з батьками позитивно впливає на першокласників та приносить свої результати. Надалі, у планах залучати батьків до організації активного відпочинку, планування екскурсій тощо. Втілити головну мету НУШ – змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя – можливо саме завдяки партнерству з батьками.
Світ гри…Він безмежний і яскравий. Він пропонує безліч можливостей для творчості, розвитку, навчання та самовираження дитини.
В умовах реалізації Концепції Нової української школи навчання учнів 1 класу відбувається через гру. Таке навчання є природним процесом пізнання світу і здобуття знань. З допомогою гри (тобто моделювання ситуацій із додаванням руху, гумору та творчих завдань) учні дізнаються набагато більше.
У навчальних осередках класу першокласники із задоволенням граються у розвиваючі ігри, працюють в групах та парах, при цьому засвоюють нові знання.
Ігри позитивно впливають на емоції та стимулюють рухову активність діток. Школярі легше сприймають навчальний матеріал.
Дуже складно передбачити, у якому світі житимуть наші діти – адже він швидко змінюється. Проте із впевненістю можна сказати, що їм потрібно буде вміти працювати в команді й співпрацювати. Саме тому значну частину часу на уроках присвячено роботі в групах. Причому школярі не просто разом розв'язують, наприклад, математичні приклади, а роблять проекти і спільно шукають рішення проблеми.
Уміння вчитися – це ще одна навичка, яка стане в пригоді кожній людині. Адже у світі, який швидко змінюється, потрібно не відставати, а значить – уміти самостійно навчатися. Тому навчання першокласників побудоване на дослідженнях: дитина самостійно шукає відповіді на запитання, осмислює вивчене .
Всі добре знають, якими активними та непосидючими можуть бути діти, і наскільки важко всадити їх за парти. Діти прагнуть руху, активних дій, мають надзвичайно багато енергії. Вони бажають рухатися, гратися, випробувати та дослідити поточуючий світ, доторкнутися, відчути та самостійно зрозуміти як працюють різні речі.
Саме тому використання у першому класі гри в LEGO ефективно сприяє розвиткові дітей, і LEGO DUPLO є саме тим, найкращим вибором для наймолодших учнів.
ВикористовуючиLEGODUPLO(«шість цеглинок»), учитель складає цікаві вправи та ігри на уроках навчання грамоти, які викликають позитивні емоції у школярів. Під час гри вони виявляють самостійність, ініціативу в засвоєнні та закріпленні навчального матеріалу.
Зміст і завдання цікавих вправ залежить від тем уроків. За допомогою гри вчитель створює проблемні ситуації, що зацікавлюють учнів, надають їм можливість самостверджуватися. Ігри-завдання розвивають допитливість, дають відповіді на численні «чому?», які постійно виникають у першокласників.
Кожна гра має пізнавальний і виховний зміст. Вводячи гру в урок, учитель дбає про те, щоб основне завдання гри відповідало навчальній меті уроку. Гра готує дітей до подолання навчальних труднощів. Під час ігрової діяльності розвивається креативність мислення, увага, пам'ять, ініціативність, інтелект дитини, її самостійність, виявляються творчі здібності.
Під час гри діти аналізують, роблять висновки, зіставляють, групують, застосовують набуті знання на практиці. Учнів цікавить абсолютно все: явища природи, життя рослин і тварин, техніка, взаємини між людьми та ін.
Яскраві та кольорові кубики допомагають дітям легше зрозуміти матеріал та роблять урок більш захоплюючим. Використання LEGO технологій в навчально-виховному процесі дозволяє не тільки урізноманітнити процес навчання і виховання, але і вчить учнів самостійності, використання набутих знань і умінь в житті. Розвиваючи дрібну моторику, діє на кору головного мозку, що дає можливість поліпшити мову.
Завдяки LEGO діти вчаться поняттям розміру та сумісності деталей, Граючись з «цеглинками », діти фантазують, уявляють себе пожежниками або дослідниками, пілотами літака або навіть королями у власних замках. Ігри з конструктором розвивають дрібну моторику рук дитини. У майбутньому це позитивно вплине на розвиток мовлення, читання та формування почерку. Також стимулюються образне та логічне мислення. Будуючи різноманітні будівлі, діти розвивають конструктивне мислення. Граючи у рольові ігри з конструктором LEGO DUPLO, діти формулюють чітке розуміння про взаємозв'язки у суспільстві та своє місце у соціумі. Вчаться висловлювати власні думки, спілкуватися з іншими учасниками діалогу.
«Читання – ось найкраще навчання» - стверджує народна мудрість. Не погодитися з цими словами не можна. В актуальності їх переконуєшся щоразу, коли мова заходить про роль книги в житті людини. Модель навчання і виховання у Новій українській школі становить у центр уваги учня як особистість, у формуванні якої велика роль відведена саме книзі. Вона формує свідомість, інтелект, моральні якості, збагачує словниковий запас. Читаючи, малюк вчиться відрізняти добро і зло, справедливість, чесність і обман. Проте, любов до книги потрібно виховувати, прищеплювати. Діти, особливо у віці до 6-7 років, є дуже сприйнятливими до навчання, до пізнання всього нового. З метою розширити знання учнів про бібліотеку, популяризувати читання літератури, розвивати комунікативну компетентність, сформувати щоденну потребу у читанні книг, пропагувати книгу як джерело знань, сприяти духовному збагаченню особистості, підвищення культурного рівня дітей, розвивати інформаційну грамотність у 1 класі був проведений бібліотечний урок «Дивовижний світ книги» та екскурсія до сільської бібліотеки. З дітьми була проведена літературна вікторина, конкурс малюнків “Ілюстрація в книжці”, перегляд мультиків, оформлено книжкову виставку “Книги для найменших школярів", вернісаж – виставку закладок для книжок “Подаруй книжці закладинку”.
Інклюзивне навчання – система освітніх послуг, гарантованих державою, що базуються на принципах недискримінації, врахування багатогранності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.
Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного учня з освітніми потребами складається індивідуальна програма розвит
ку – документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання. Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі забезпечує асистент вчителя.
Асистент вчителя не прив’язаний до однієї чи кількох дітей, а працює з усім класом.
Часом дитині з особливими освітніми потребами необхідно приділити більше часу, щоб, наприклад, пояснити завдання, але асистент учителя так само може пояснити щось і іншим учням.
У цьому навчальному році і у нашій школі запроваджено інклюзивне навчання щодо надання послуг дітям з особливими освітніми потребами, працює асистент вчителя.
В учнів 1 класу Нової української школи відбулося свято “Прощавай, Букварику!”. Свято на якому дітки попрощалися зі своїм першим підручником. З яким же нетерпінням першачки чекали цієї події! Так старанно готувалися, вивчали пісні та вірші, готували неймовірні номери! А як же інакше!? Адже на свято завітало стільки гостей! Це і вчителі, і учні інших класів, батьки, бабусі і дідусі, братики і сестрички. Учні всім продемонстрували чого вони навчилися протягом свого першого шкільного року. Кожна дитина з радістю та гордістю говорить про значення рідної мови в житті людини, про любов до неньки України! А як же чудово наші малюки співали пісень, супроводжуючи кожне слово танцями й веселими посмішками! Маленькі артисти були дуже задоволені своїми виступами. В оченятах світились радість, захоплення та гордість. А в очах батьків виднілися сльози. Адже, здається, зовсім недавно їх дітлахи вперше ступили на поріг рідної школи, вперше відкрили Букварик, прочитали своє перше слово... Свято закінчилося, але шлях до знань тільки розпочався! І ми впевнені, що цей шлях буде легким та радісним!
Другий рік як розпочала роботу НУШ. Особливістю Нової української школи є організація нового освітнього простору.При створенні навчальних осередків враховувалися розміри класної кімнати, кількість учнів, наявність технічних засобів та дидактичного матеріалу. Це допомогло створити певну систему, заощадити час та створити комфорт у класі.
Зокрема:
1. Меблі та обладнання в класі розташовані таким чином, щоб дітям було безпечно пересуватись.
2. У класі достатня кількість стільців та столів, усім дітям зручно сидіти.
3. Класна кімната облаштована таким чином, щоб можна було одночасно бачити всіх учнів, які працюють у групах або всім класом.
4. На стінах та стелі кімнати розміщені наочні матеріали.
5. Дитячі роботи знаходяться на рівні, зручному для дітей.
6. У класі є місце, де діти зберігають особисті речі.
7. Обладнано ігровий куточок (килимок, набір LEGO Play Box, настільні ігри).
Щодня навчання розпочинається із ранкової зустрічі, де учні діляться своїми враженнями, настроєм, щоденними новинами. Це дуже важливий елемент, спрямований на розвиток співпраці, емоційного інтелекту і вміння працювати в команді та допомагає згуртувати дитячий колектив, сприяє розвитку навичок спілкування, логічного мислення молодших школярів, їхньої творчої уяви, самостійності.
Під час навчальної діяльності передбачено ігрові, динамічні моменти, щоб учні мали зміну діяльності та рухливої активності, ефективно використовується LEGO Play Box та LEGO«Шість цеглинок», відео та музичні твори. Учні, виконуючи веселі завдання, тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо.
Значну частину навчального часу в НУШ присвячено роботі в групі. Діти опановують її поступово– багато працюють в парах, вчаться толерантності та дружелюбності. Для поділу на групи застосовуються різні способи, щоб максимально залучити дітей до роботи та використати потенціал кожного учня.
Більшість уроків у нас інтегровані. Інтегроване навчання обумовлює набуття важливих навичок для життя, таких якуміння працювати в команді та вирішувати проблеми. Уроки з використанням інтерактивних технологій проходять цікаво та продуктивно, знімають закомплексованість в учнів з різним рівнем навчальних досягнень, відбувається розвиток творчих здібностей учнів та пізнавальних інтересів.
Велика увага приділяється дослідницькій діяльності першокласників, де діти самостійно шукають відповіді на запитання, осмислюють вивчене. Цікавими є заняття дослідницького характеру, проведені на шкільному подвір’ї.
З метою формування патриотизму та національності свідомості в щколярів, окремі уроки мови та ЯДС проводяться в шкільному музеї.
Не менш цікаво проходять у класі різноманітні заходи та свята, в яких діти розвивають свої творчі здібності і таланти.
Передумовою активної пізнавальної діяльності учнів є: нестандартна, цікава, творча робота, що пробуджує у дітей інтерес до знань і сприяє емоційному, духовному розвитку школярів.
Одним із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства, яка ґрунтується на тісній співпраці, спілкуванні, взаємодії між учнем, учителем і батьками.
Батьки учнів нашої школи тісно співпрацюють з учителями у такий спосіб:
-беруть участь у постійному діалозі, у тому числі – під час ранкових зустрічей, тренінгів, батьківських зборів, круглих столів, конференцій тощо;
-організовують додаткову комунікацію («батьківські зустрічі»);
-допомагають в організації виховних заходів, проведенні класних і позашкільних занять, є учасниками конкурсів, змагань.
Коли батьки беруть участь у шкільних заходах, співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї. Відтак зростає мотивація до навчання, самоповага.
Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу. Ось чому педагогічний колектив закладу намагається зробити школу і дім одним цілим для дитини.
Коментарi